Bryssel!

Hej allesammans!  Nu är jag i Bryssel! Igår vandrade vi runt i "hjärtat" av Bryssel. Vi gick till Grand Place,
det är som ett torg med gamla och jättefina byggnader. Sen såg vi Manneken Pis det är en staty på en pjke som står och kissar. Han var mycket mindre än man kan tro och så hade han kläder på sig.
Efter det gick vi och klappade en staty av ett helgon. Det betyder nämligen tur om man rör klappar den.
Sen åt jag belgisk våffla. Det är som en våffla med jättestora rutor. Mums!!
Snart ska vi ut på stan sen ska mamma gå på ett möte och sen kommer det tråkiga..... åka hem!

Kommentarer
Mamma

Jag har några bilder från Bryssel-resan som du skulle kunna lägga in. Kram Ma

2009-09-11 @ 22:54:50

Kommentera här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag ser den)

Vad heter din blogg?

Din kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0